Zakaryah
+2
Lazarus-omin
bazsoly
6 posters
1 / 1 oldal
Zakaryah
Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt és a makerben is. Elkezdtem egy játékot csinálni ami a "Zakaryah" névre hallgat.
Történet röviden: Van egy mágus, aki kristályokkal tudja "irányítani" áldozatait és ezzel próbál minél erősebbé válni.
Főszereplő Zack aki egy csendes faluban él és pillanatok alatt megváltozik az élete!
Egyenlőre ennyi.
Játékidő egyenlőre olyan 20-30 perc nagyjából!
Remélem tetszeni fog!
Aki ki akarja próbálni itt le tudja tölteni!
Link: https://www.dropbox.com/s/y7w4k1zn2yscqcv/J%C3%A1t%C3%A9k.zip?dl=0
Jó játékot!
Üdv: Bazsoly
Teljesen új vagyok itt és a makerben is. Elkezdtem egy játékot csinálni ami a "Zakaryah" névre hallgat.
Történet röviden: Van egy mágus, aki kristályokkal tudja "irányítani" áldozatait és ezzel próbál minél erősebbé válni.
Főszereplő Zack aki egy csendes faluban él és pillanatok alatt megváltozik az élete!
Egyenlőre ennyi.
Játékidő egyenlőre olyan 20-30 perc nagyjából!
Remélem tetszeni fog!
Aki ki akarja próbálni itt le tudja tölteni!
Link: https://www.dropbox.com/s/y7w4k1zn2yscqcv/J%C3%A1t%C3%A9k.zip?dl=0
Jó játékot!
Üdv: Bazsoly
A hozzászólást bazsoly összesen 7 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2016-10-07, 12:07-kor.
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Végigjátszva és tesztelve
Üdv!
Köszöntelek a fórumon. Ha úgy látod jónak, dobj majd egy rövid bemutatkozást a "Bemutatkozások" témába, a "Csevegő"-n belül.
Először is: sikeresen végigjátszottam a projektet. Meg kell hogy mondjam, egész kellemeset csalódtam, igazából ez első játéknak teljesen korrekt. (Hidd el, sokat láttam már, és volt egy két próbálkozás, amit nem méltatnék.) Kezdem a jó dolgok listájával, rendben?
Amik tetszettek:
* Szépen sikerült a zenei aláfestés összeválogatása. Ismerős dallamok persze akadtak, ahogy elhallgattam a játékban szereplő dalokat, de hát nagyon kevés RM projektben tapasztaltam saját zenét, így ez nem zavar.
* Le kell hogy szögezzem: én rühellem az RPG Maker 2003 alap harcrendszerét, leginkább azért, mert baromi gyors, tiszta káosz, átláthatatlan. Itt egész jól sikerült belőnöd, nem idegesített, kellemesen elcsatázgattam.
* Jól sikerült a nehézségi szint megállapítása is. Nem kifejezetten nehéz a csatározás, sőt egy idő után szörny-aprítóvá válhatsz, ha ügyes vagy, de szerintem azoknak is kellemes, akik nem szeretnek túl sokat bajlódni a karakterek szintjeinek építésével.
* Látom alkalmaztál egy követő rendszert is.
Most következnek azok a dolgok amik viszont problémásak: a most leírandó dolgokat igyekszem olyan konstruktívan tálalni, amennyire csak tudom. Tehát nem megbántani szeretnélek, csak tanácsot adni, hogy kipofozhasd, minél jobbá tehesd a játékodat. Szóval...
Akadnak bugok szép számmal, íme amiket megleltem:
1.) Néhány helyen problémák vannak az ütközési információkkal (főleg a házbelsőket érintő probléma):
* A magamfajta bátor felfedező mindenre felmászik, amire csak van lehetőség, legyen az asztal, fal, vagy hordó. Ezek apróságok, könnyen javíthatóak.
* Még valami. Feltűnt, hogy nem tudok elsétálni egy váza, egy asztal, vagy egy hordó felett úgy, hogy takarásban legyek. Ez azért van mert ezeket a tárgyakat nem *-gal kezeled. (hős fölötti megjelenítés) Pl. a virágok, hordók, vagy egyáltalán a több tile magas objektumok felső elemeit állíthatnád *-ra, mint kint a városban a fáknál, vagy a tetőelemeknél.
(Apropó, az első szobánál a meggyújtott kandalló tüze nem animált. Ezt szerintem vagy érdemes egy animált auto-tile-ra cserélni, vagy szimplán ki kéne hagyni. Elvégre nyár van, eh? )
Összefoglalva: nézd át a Tileset ütközési információkat!
2.) Kilépve a városba néhány furcsaság fogadott:
* A virágoskert szélén a tetőépítéshez használatos csúcsok vannak lerakva egymás alá. Ezt szerintem nem érdemes így használni, mert bizony másra találták ki azt a grafikus elemet. Ha szimplán kiszeded onnan, még akkor is jobb lesz az összhatás.
* Valamint a város teli van ilyen apró, fehér virágokkal (sajnos nem látszódnak valami jól a második képen), amelyeken nem lehet átlépni, az ütközési információjuk: X. Ez számomra zavaró volt, mert simán be lehetne állítani őket átjárhatóra, alig lehet őket észrevenni, mégis fennakad bennük a karakter. Csak a közlekedést rontják.
3.) NPC-k és problémáik:
* Az NPC-k mindegyike csupán egy "Szia!" dialógussal le van tudva. Ezen remélem majd tervezel változtatni. Az NPC-k szerepe az, hogy extra információkkal lássák el a játékost, vagy megbízzák valamire, esetleg egy mezei beszélgetés kapcsán rávilágítsanak a karakterünk jellembeli vonásaira. Használd ki a lehetőségeket!
* Az NPC-k baromi gyorsak. Alig tudsz hozzájuk szólni, annyira szalad mindegyik. Zavaró.
4.) Világtérkép:
Köszöntelek a fórumon. Ha úgy látod jónak, dobj majd egy rövid bemutatkozást a "Bemutatkozások" témába, a "Csevegő"-n belül.
Először is: sikeresen végigjátszottam a projektet. Meg kell hogy mondjam, egész kellemeset csalódtam, igazából ez első játéknak teljesen korrekt. (Hidd el, sokat láttam már, és volt egy két próbálkozás, amit nem méltatnék.) Kezdem a jó dolgok listájával, rendben?
Amik tetszettek:
* Szépen sikerült a zenei aláfestés összeválogatása. Ismerős dallamok persze akadtak, ahogy elhallgattam a játékban szereplő dalokat, de hát nagyon kevés RM projektben tapasztaltam saját zenét, így ez nem zavar.
* Le kell hogy szögezzem: én rühellem az RPG Maker 2003 alap harcrendszerét, leginkább azért, mert baromi gyors, tiszta káosz, átláthatatlan. Itt egész jól sikerült belőnöd, nem idegesített, kellemesen elcsatázgattam.
* Jól sikerült a nehézségi szint megállapítása is. Nem kifejezetten nehéz a csatározás, sőt egy idő után szörny-aprítóvá válhatsz, ha ügyes vagy, de szerintem azoknak is kellemes, akik nem szeretnek túl sokat bajlódni a karakterek szintjeinek építésével.
* Látom alkalmaztál egy követő rendszert is.
Most következnek azok a dolgok amik viszont problémásak: a most leírandó dolgokat igyekszem olyan konstruktívan tálalni, amennyire csak tudom. Tehát nem megbántani szeretnélek, csak tanácsot adni, hogy kipofozhasd, minél jobbá tehesd a játékodat. Szóval...
Akadnak bugok szép számmal, íme amiket megleltem:
1.) Néhány helyen problémák vannak az ütközési információkkal (főleg a házbelsőket érintő probléma):
* A magamfajta bátor felfedező mindenre felmászik, amire csak van lehetőség, legyen az asztal, fal, vagy hordó. Ezek apróságok, könnyen javíthatóak.
* Még valami. Feltűnt, hogy nem tudok elsétálni egy váza, egy asztal, vagy egy hordó felett úgy, hogy takarásban legyek. Ez azért van mert ezeket a tárgyakat nem *-gal kezeled. (hős fölötti megjelenítés) Pl. a virágok, hordók, vagy egyáltalán a több tile magas objektumok felső elemeit állíthatnád *-ra, mint kint a városban a fáknál, vagy a tetőelemeknél.
(Apropó, az első szobánál a meggyújtott kandalló tüze nem animált. Ezt szerintem vagy érdemes egy animált auto-tile-ra cserélni, vagy szimplán ki kéne hagyni. Elvégre nyár van, eh? )
Összefoglalva: nézd át a Tileset ütközési információkat!
2.) Kilépve a városba néhány furcsaság fogadott:
* A virágoskert szélén a tetőépítéshez használatos csúcsok vannak lerakva egymás alá. Ezt szerintem nem érdemes így használni, mert bizony másra találták ki azt a grafikus elemet. Ha szimplán kiszeded onnan, még akkor is jobb lesz az összhatás.
* Valamint a város teli van ilyen apró, fehér virágokkal (sajnos nem látszódnak valami jól a második képen), amelyeken nem lehet átlépni, az ütközési információjuk: X. Ez számomra zavaró volt, mert simán be lehetne állítani őket átjárhatóra, alig lehet őket észrevenni, mégis fennakad bennük a karakter. Csak a közlekedést rontják.
3.) NPC-k és problémáik:
* Az NPC-k mindegyike csupán egy "Szia!" dialógussal le van tudva. Ezen remélem majd tervezel változtatni. Az NPC-k szerepe az, hogy extra információkkal lássák el a játékost, vagy megbízzák valamire, esetleg egy mezei beszélgetés kapcsán rávilágítsanak a karakterünk jellembeli vonásaira. Használd ki a lehetőségeket!
* Az NPC-k baromi gyorsak. Alig tudsz hozzájuk szólni, annyira szalad mindegyik. Zavaró.
4.) Világtérkép:
* A világtérképen egy kicsit jobban odafigyelhetsz az összhatásra. Pl. a bal oldali gigantikus fák nem igazán mutatnak jól a kis erdő, a hegység és a falvak mellett. Nézd meg mekkora a torony, és mekkora egy a bal felső sarokban található fenyő.
* Valamint próbálj meg egy kicsit kevésbé egyenes vonalakkal dolgozni, mikor a térképeket készíted. Persze, csupa négyzet alapú elemmel dolgozunk, de ha egy kicsit szabadabbra veszed a formákat, és nem olyan egyenes vonalakat használsz, mint pl. amilyen a fentebb látható világtérkép felső részén is van, sokkal természetesebb hatást érhetsz el.
5.) Az erdő kapcsán:
* A fény effekt gigantikus, és nem igazán átlátszó. Én változtatnék kicsit rajta, hogy jobban látható legyen tőle a pálya.
* Az erdőben előfordult, hogy egy hárpia csatának indultam neki, de egyáltalán nem tartózkodott hárpia a szörnyek közt, a harcképernyőn. Így egy kicsit furán néz ki az, hogy az erdő térképén még egy hárpiának indulsz neki, aztán két kobolddal kell megütköznöd. Úgy látom fixek az ellenfelek, így ezt meg lehet oldani.
* Van egy szörny, ami altatást használ. Ha véletlen kettőbe futok bele, és egymagam vagyok, elég frusztráló tud lenni, mikor egymás után 4x altatnak el. Kicsit kisebbre kéne venni az "Altatás" varázslatuk gyakoriságát.
6.) A követő rendszer:
Szép-szép, hogy van, de sajnos eszméletlenül bugos.
* Gyakran úgy jártam, hogy a karakter nem mögöttem jött, hanem belém állva, velem együtt. Ilyenkor meg kellett hívnom a főmenüt, majd vissza kilépnem, hogy megoldódjon a probléma.
* A képen egy game-breaking bug (játékot ellehetetlenítő hiba) látható, ugyanis amíg nem győztem le a barlang főellenségét, addig nem lehet elhagyni az erdőt. De közben már felszedtem Lazy-t aki követ engem. Megpróbálom elhagyni az erdőt és bamm, a karakter megszólal: "Segítenem kell!", majd lép egyet fölfelé, ahol viszont a másik karakter tartózkodik. Bele is akad rendesen és lehal tőle a játék, így csak az F12-t használhatod, hogy visszatérj a játék kezdőképernyőjére. Ez súlyos hiba. Ha bal oldalra akarod elhagyni a pályát, akkor is megtörténik ez.
7.) Fordítások és nyelvtan:
* Egy jó pár dolog még nincs magyarra fordítva, pl. a varázslatok nevei, a menü egyes elemei. Ezeket majd meg kell ejteni.
* Találtam egy elírást, az alábbi képen látható:
Az ott szerintem "birtokolt" akart lenni.
Röviden ennyi.
Ha a fentebb említett hibákat kijavítod, és pár dologra jobban odafigyelsz a továbbiakban, ez egy egész jópofa kis játék lehet. Maga a történet nem korszakalkotó, generikus fantasy, kristályokkal, mágiával, stb., de én ezt nem találom problémának. Ez egy teljesen hagyományos alapanyag, amivel bőven alkothatsz egyedit. Talán még annyit tudnék javasolni, hogy próbálj meg egy kicsit érdekfeszítőbb szövegeket írni, hogy kialakíthasd a karaktereid személyiségét.
További sok sikert! Várni fogjuk a teljes verziót!
Így tovább!
A hozzászólást Lazarus-omin összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2015-08-13, 09:47-kor.
Lazarus-omin- Moderátor
- Hozzászólások : 10
Karma : 6
Re: Zakaryah
Lazarus-omin írta:Az ott szerintem "birtokolt" akart lenni.
Vagy sörtokolt.
Mr.Death- Új Tag
- Hozzászólások : 5
Karma : 2
Re: Zakaryah
Lazarus Omin, ebben a kommentben több munka volt, mint egy egy Soulcube epizódban...Gratula. Minden estre én is kijátszottam a játékot, és NAGYON tetszett, sok benne a potencia és tetszik hogy milyen modern az egész, és a főszereplő is szimpatikus volt.
SOUL - Soulcube- SoulCube csapat
- Hozzászólások : 32
Karma : 3
Re: Zakaryah
Köszönöm Lazarus ezt a hosszú értékelést.
A hibákat igyekeztem kijavítani!
Az NPC-ket meg csak gyors odadobtam hogy valaki legyen a faluban.
A követő rendszer ennél jobb nem lesz. Egyszerű az ok nem tudom megcsinálni!
Örülök, hogy tetszett egyébként a játék, Lazarus és Soul.
Igyekszek haladni vele, de időm kevés van.
Üdv:. Bazsoly
A hibákat igyekeztem kijavítani!
Az NPC-ket meg csak gyors odadobtam hogy valaki legyen a faluban.
A követő rendszer ennél jobb nem lesz. Egyszerű az ok nem tudom megcsinálni!
Örülök, hogy tetszett egyébként a játék, Lazarus és Soul.
Igyekszek haladni vele, de időm kevés van.
Üdv:. Bazsoly
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
Vannak jól működő követőrendszerek, ha nemtudsz írni, kérjél kölcsön másik játékból.
Vagy nem is tudom melyik játékban van ki/be kapcsolható követőrendszer (talán Project Z-ben), ami akkor jó ha beakadsz egy sarokba mondjuk és a mögötted lévőtől nem tudsz kijönni. Kikapcsolod, kijösz aztán visszakapcsolhatod vagy mondjuk alapból kikapcsolva játszhat az, akinek annyira nem tetszik a követőrendszer dolog.
Vagy nem is tudom melyik játékban van ki/be kapcsolható követőrendszer (talán Project Z-ben), ami akkor jó ha beakadsz egy sarokba mondjuk és a mögötted lévőtől nem tudsz kijönni. Kikapcsolod, kijösz aztán visszakapcsolhatod vagy mondjuk alapból kikapcsolva játszhat az, akinek annyira nem tetszik a követőrendszer dolog.
Santi- #1 Adea fan
- Hozzászólások : 4
Karma : 1
Re: Zakaryah
Ne a Project Z-set mert azt hiába kapcsoltad ki, ugyanúgy beragadtál egy csomószor.
SOUL - Soulcube- SoulCube csapat
- Hozzászólások : 32
Karma : 3
Re: Zakaryah
Ja, ott az enyém. Azon át lehet menni a követőkön úgy, hogy nem tűnik úgy, hogy a fejükön állsz, ha mögötted vannak.SOUL - Soulcube írta:Ne a Project Z-set mert azt hiába kapcsoltad ki, ugyanúgy beragadtál egy csomószor.
Farkas- Admin
- Hozzászólások : 14
Karma : 0
Re: Zakaryah
Igazából mind1, csak arra akartam kilyukadni, hogy ez nem egy megoldhatatlan probléma, hogy "na ennyit tudok, basszon így azt kész", hanem simán kiküszöbölhető, ha egyedül nem megy, akkor segítséggel.
Santi- #1 Adea fan
- Hozzászólások : 4
Karma : 1
Re: Zakaryah
SOUL - Soulcube írta:Lazarus Omin, ebben a kommentben több munka volt, mint egy egy Soulcube epizódban...Gratula. Minden estre én is kijátszottam a játékot, és NAGYON tetszett, sok benne a potencia és tetszik hogy milyen modern az egész, és a főszereplő is szimpatikus volt.
Ugyan... Manapság sajnos ritkák az új RM játékok, láttam hogy ez egy friss darab, rövid is, demo révén, ezért úgy ítéltem meg, hogy tisztességes elemzést írok hozzá.
Lazarus-omin- Moderátor
- Hozzászólások : 10
Karma : 6
Re: Zakaryah
bazsoly írta:Köszönöm Lazarus ezt a hosszú értékelést.
A hibákat igyekeztem kijavítani!
Az NPC-ket meg csak gyors odadobtam hogy valaki legyen a faluban.
A követő rendszer ennél jobb nem lesz. Egyszerű az ok nem tudom megcsinálni!
Örülök, hogy tetszett egyébként a játék, Lazarus és Soul.
Igyekszek haladni vele, de időm kevés van.
Üdv:. Bazsoly
Sok sikert!
Igazából a legtöbb probléma könnyen orvosolható, illetve a placeholder (~ gyorsan odadobott) tartalmak pedig majd cserélhetők, ahogy halad előre a fejlesztés. Örülök, hogy még ha csak kevés időt is tudsz rá szánni, de foglalkozol vele. (Nekem is ezt kéne tennem mostanság)
A követőrendszer problémáját viszont azért lenne fontos megoldani, mert mint írtam, volt olyan rész a játékban, ahol annyira beakadtam vele, hogy sajnos nem tudtam tovább folytatni a kalandozást. Muszáj volt kilépnem a főmenübe, és visszatöltenem egy régebbi állást, mert a projekt lehalt.
Nyugodtan fordulj az ittlévőkhöz, szerintem szívesen segítenek.
Lazarus-omin- Moderátor
- Hozzászólások : 10
Karma : 6
Re: Zakaryah
A követő rendszer majd meglesz oldva.
Igyekszek, hogy egy teljes verziót is kitudjak adni.
Igyekszek, hogy egy teljes verziót is kitudjak adni.
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
Hajrá-hajrá! Úgy látom azért haladgatsz vele. Van egy pár új map, meg csata. Így tovább!
Lazarus-omin- Moderátor
- Hozzászólások : 10
Karma : 6
Re: Zakaryah
Igyekszek amennyire tudok.Lazarus-omin írta:Hajrá-hajrá! Úgy látom azért haladgatsz vele. Van egy pár új map, meg csata. Így tovább!
Örülök, hogy páran követitek a haladásomat.
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
Király az a Vonat Chipset, vajon hol láttam azelőtt
SOUL - Soulcube- SoulCube csapat
- Hozzászólások : 32
Karma : 3
Re: Zakaryah
A Game lassan de biztosan halad!
Töltöttem fel még képet nehogy elfelejtkezzetek erről!
Töltöttem fel még képet nehogy elfelejtkezzetek erről!
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
Én is kipróbáltam és bíztatnálak, mert tetszik. Nagy elemzést nem írok, mert Laza nagyon szépen összefoglalta mi a helyzet, semmi korszakalkotót nem nyújt a játék, de nem is akar nagyot fogni. Mások sokszor esnek abba a hibába, hogy "hú na most én majd jól megmutatom", de te megtaláltad az egyensúlyt és első játéknak ez igenis jó, nem kell megváltani a világot. Én várom.
Egyébként boldog új évet kívánok és remélem kitart a munkakedved 2016-ban is.
Egyébként boldog új évet kívánok és remélem kitart a munkakedved 2016-ban is.
Santi- #1 Adea fan
- Hozzászólások : 4
Karma : 1
Re: Zakaryah
Nem is játéknak készült egyébként.
Csak egyre többet foglalkoztam vele és ez lett belőle!
Amúgy már sokminden megvaltozott benne!
A világtérkép sem ugyanaz már meg egyeb apróbb dolgok!
Halad lassan de biztosan, ma is megcsináltam pár!
Boldog Új Évet viszont! Kedv az van csak idő nincs sok De halad!
Csak egyre többet foglalkoztam vele és ez lett belőle!
Amúgy már sokminden megvaltozott benne!
A világtérkép sem ugyanaz már meg egyeb apróbb dolgok!
Halad lassan de biztosan, ma is megcsináltam pár!
Boldog Új Évet viszont! Kedv az van csak idő nincs sok De halad!
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
bazsoly írta:Nem is játéknak készült egyébként.
Csak egyre többet foglalkoztam vele és ez lett belőle!
Amúgy már sokminden megvaltozott benne!
A világtérkép sem ugyanaz már meg egyeb apróbb dolgok!
Halad lassan de biztosan, ma is megcsináltam pár!
Boldog Új Évet viszont! Kedv az van csak idő nincs sok De halad!
Én is úgy jártam a jelenlegi legnagyobb projektemmel, hogy még csak játéknak sem szántam. Az ötlet bárhonnan szárba szökkenhet.
További kellemes munkát, várjuk a fejleményeket!
Lazarus-omin- Moderátor
- Hozzászólások : 10
Karma : 6
Re: Zakaryah
Egy két új kép.
Látjátok, hogy a cím is megváltozott. Ez a végleges cím!
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
Tettem fel még 2 képet a poszt legelejére.
Lassan haladgat a játék.
Lassan haladgat a játék.
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
Re: Zakaryah
A játék elkészült, tesztelés alatt van ha kész kint lesz a teljes verzió.
bazsoly- Tag
- Hozzászólások : 11
Karma : 1
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
|
|